10 правила, за да е идеален шефът

На първо място – да не пречи на работата
Обновена: 4 юли 2011 14:53 | 1 юли 2011 10:49,
58
10 правила, за да е идеален шефът
Снимка: Getty Images/Guliver Photos

1. Не пречи на работата
Звучи парадоксално, но тук няма никакво противоречие. Няма нищо по-дразнещо и провокиращо неприятни емоции у служителите от непрекъснатия контрол по най-незначителни въпроси.

2. Създава комфорт в екипа и се владее във всяка ситуация. Ако на шефския стол е седнал човек, който трудно контролира емоциите си, особено отрицателните, постоянният стрес в офиса е гарантиран.

3. Интересува се от мнението на служителите. Тяхното мнение е важно, затова преди да вземе решение, е хубаво да чуе мнението на всеки от хората, с които работи.

4. За идеалния шеф е важен резултатът. Затова не го интересува точно по кое време и по какъв начин ще свършите работата си, важното е тя да бъде свършена в срок и качествено. Добрият началник не иска междинни отчети, но и няма да изпусне ситуацията от контрол.

5. Винаги е готов да помогне и да сподели опита си. При това няма да го направи със снизхождение, а дружелюбно.

6. Не крие важна информация. Сътрудниците му са в течение с какви проблеми може да се сблъска компанията.
За трудностите се говори честно и открито. Нарастващите кризи и възможните съкращения са проблеми, които няма смисъл да се крият и мъдрият началник разбира това.

7. Цени сътрудниците си и им помага да градят кариерата си, тъй като съзнава, че успехът на компанията зависи от хората, които работят в нея.

Една от главните му цели е да помогне да хората да разкрият най-добрата си страна и да израснат в професионално отношение.

8. Не забравя за материалните възнаграждения и го прави справедливо – по заслуги, а не за хубави очи.

9. Вижда главното. За грамотния ръководител основен критерий за оценка е професионализмът и самостоятелността при решаването на важни въпроси. На тези служители могат да бъдат простени малките прегрешения като закъснение или разсеяност.

10. Цени времето на сътрудниците си и не ги товари с допълнителна работа, особено ако тя не се заплаща.

Интересно е да се отбележи, че според повечето жени идеалният шеф може да бъде само от мъжки пол.
Мъжете са по-справедливи и по-малко склонни към интриги. Освен това представителите на силния пол организират по-добре работния процес и умеят да отделят най-важното.

Ето кои са най-неприятните качества за един шеф:

– Нежелание да общува със служителите
– Неумение да изслушва другите
– Недостъпност и създаване на привидна заетост
– Неуместна самоувереност
– Спонтанност

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
0
 
3
 
! Отговори
anonimna преди 12 години
zavijdam na vsichki koito imat dobri shefove. V edno predpriqtire v Dobrich shefat e mnogo tochen V KAVICHKI . Raboti se na nenormirano rabotno vreme - ponqkoga sutrin ot 5.00-vecher do 1 -2 chasa prez noshtta. Za mizernite 40.00 lv na dve sedmici. I toi ne gi dava redovno .Neka organite mu napravqt proverka ,no sled rabotno vreme ili v pochivnite dni.VDobrich bezraboticata e golqma i toi izpolzva tova v svoq polza .Obijda svoite rabotnici s nai grubi epiteti. Kak da obichash takav shef.
55
0
 
2
 
! Отговори
"Бойко Борисов& преди 12 години
"...Шефа гледа отгоре..." - и сочи с пръст към небето...
54
0
 
3
 
! Отговори
32 преди 12 години
само управителя на БТК 5103 !!!!!!без имена :D
53
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Добре че тази статия излиза в работен ден, та да има и кой да я коментира. Представете си, че излезе в почиве... едва ли на някой щеше да му остане време да я прочете и комнтира :)
52
0
 
21
 
! Отговори
anonimen преди 12 години
Личното ми наблюдение е, че в държавната администрация шефовете са параноици. И не се кефят да стимулират. Ако имаш качества задължително те набутват в трета глуха. Искат те да са върха и създават около себе си обръчи от некадърници, които да ги величаят.
51
7
 
6
 
! Отговори
сляв4о преди 12 години
Аготура на си4ките ви шефове и шеф4ета, *** изродскатапасминагнусна.
50
1
 
5
 
! Отговори
поля до 48 преди 12 години
Правило номер 4 ползваш, кое не ясно?
49
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
47, не се хаби. Този, до когото пишеш, е същият, който по-долу пише "СЛУГУВАТЕ И ИЗКАРВАТЕ ПАРИТЕ НА ***....И ПОСЛЕ ТЕ ВИ БИЯТ УБИВАТ И ВИ БЛЪСКАТ С ДЖИПОВЕТЕ СИ " и още куп глупости ;)
48
4
 
6
 
! Отговори
DRE преди 12 години
Кое от 10-те правила ще използваш, когато то дойде на работа твоя служител и ти каже: днес не ме карай да работя, защото правехме ремонт в къщи и съм много изморена. Или "никой не е в състояние днес да ме накара да работя", "излизам за малко и се връща след 1 час" и т.н. т.н. ТЕЗИ ПРАВИЛА В БЪЛГАРИЯ НЕ РАБОТЯТ!!!
47
5
 
7
 
! Отговори
До ШЕФЪТ №45 преди 12 години
Не ги уволнявай, а ги затрупвай със задачи. Но толкова задачи, че не само да не четат и пишат в днес.бг и другите сайтове, а да нямат време да си помислят да посетят тези сайтове. Аз така направих и имаше резултат. :)
46
8
 
17
 
! Отговори
Доволна преди 12 години
Ами и нашият шеф е такъв, точен и готин... Искам обаче да добавя, че шефа, както и всички служители в офиса не слушаме чалга и при нас това е табу. Просто не ни допада. Не зная дали е важно, но все пак работим в интелектуалната сфера, а чалгата определено не се асоциира с интелект. Може и да греша, но аз умен чалгар/ка не съм виждала, поне такъв/а, че да покрие критериите за работа при нас. Несъгласните да плюят на воля. С това нищо няма да променят! :-)))
45
21
 
1
 
! Отговори
ШЕФЪТ преди 12 години
ВИЖДАМ, ЧЕ В САЙТА ПИШАТ ПРЕДИМНО ХЪРБИ, НА КОИТО ИМ ПЛАЩАТ ТАКИВА, КАТО МЕН.ЗНАЕХ СИ АЗ, ЧЕ ТРЯБВА САМО УВОЛНЕНИЕ.ГУБЯТ СИ ВРЕМЕТО САМО С ПРОСТОТИИ ВМЕСТО ДА РАБОТЯТ.
44
1
 
2
 
! Отговори
:) преди 12 години
Коментарът ми се отнасяше до номер 37
43
2
 
6
 
! Отговори
:) преди 12 години
Момче,май злобата и завистта са ти промили мозъчето и от там биват бълвани единственно комплекси:)
42
2
 
12
 
! Отговори
поля преди 12 години
По - добре блееща овца, отколкото крякащ аутсайдер
41
10
 
4
 
! Отговори
ШЕФЪТ преди 12 години
АБЕ 'ЩО НЕ СИ ******!УВОЛНЯВАМ ВИ ВСИЧКИ И НАЗНАЧАВАМ НОВИ!КАЗАХ!;)
40
5
 
6
 
! Отговори
до 37 преди 12 години
А ти, овен, какво РАБотиш? Да разлайваш кучетата, изглежда... :D
39
1
 
15
 
! Отговори
Заклещени кучета преди 12 години
Още много има да учат бългасрските шефове, докато се трансформират от набедени шефчета в истински ръководители. Доста бавно схващат, но както се казва, човек се учи докато е жив.
38
1
 
16
 
! Отговори
Damian преди 12 години
Много е важно да си разбира от работата. Че има много парашутисти спуснати от високо - нищо не разбират от работата, ама за сметка на това здраво избиват комплексите си. Това е истинска напаст!
37
21
 
14
 
! Отговори
ДО 36 преди 12 години
ТИ СИ БЛЕЕЩА ОВЦА *** ,ЩАСТИЕТО ИМАЛА ДА РАБОТИ ТИ СИ РОБ И СЛУГУВАШ НА *** И НА ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ САМАТА ДУМА РАБОТА ПРОИЗЛИЗА ОТ СТАРО СЛАВЯНСКАТА ДУМА "РАБ" КОЕТО ЗНАЧИ РОБ СЛУГА ЗАМИСЛЕТЕ СЕ СЛУГИ....КАК СЛУГУВАТЕ И ИЗКАРВАТЕ ПАРИТЕ НА ***....И ПОСЛЕ ТЕ ВИ БИЯТ УБИВАТ И ВИ БЛЪСКАТ С ДЖИПОВЕТЕ СИ ...КРАДАТ ВИ ОТ ТРУДА С НАЙ НИСКИТЕ ЗАПЛАТИ В ЕВРОПА И ПЕЧЕЛЯТ В ПЪТИ ПОВЕЧЕ СПРЯМО ГЕРМАНИЯ ДА РЕЧЕМ......СЪБУДЕТЕ СЕ ОВЦЕ .....